Министърът на образованието: Не разбирам негативната реакция на родителите спрямо мен

bulphoto (архив)
share

Не разбирам негативната реакция на родителите спрямо мен. Това коментира министърът на образованието акад. Николай Денков пред Bulgaria ON AIR.

Една от опциите за връщане на по-големите ученици в училище е 50% от тях в дадена паралелка да са със "зелен сертификат". Но общото решение е да се осигурят максимално бързо тестове за всички ученици, обясни служебният министър на образованието.

"Средно за страната около 7% са ваксинираните ученици. В София по-правило процентът е два пъти по-висок. Но това не е общото решение. Общото решение е или да падне заболяемостта под 500 (на 100 хил.) – за да минем на ротация, или под 250 (на 100 хил.) – за да минем на присъствено обучение, или да има тестове", посочи акад. Денков.

Самият той не разбира негативната реакция на родителите спрямо него.

"Чакаме да видим на 1 декември заповедта на министър Кацаров. Ако там имаме допълнителни опции, мога да бъда само щастлив. Наистина не разбирам реакцията към мен. Аз искам децата да бъдат в училище не по-малко от родителите", подчерта просветният министър.

Според него онлайн обучението не е проблем за големите градове, а за по-малките населени места.

"България спрямо другите страни доста бързо се ориентира към онлайн обучението. В по-големите градове то преминава сравнително добре, но проблемът е, че децата се изнервят, губят социални контакти, а с тях и родителите се изнервят. Всичко това е ясно, но това не е проблем с усвояването на материала. Обаче има и друга група в по-малките населени места, в ромските общности, където вече проблемът е огромен", изтъкна акад. Денков.

Над 1,200 млн. теста на седмица са необходими, за да се върнат всички ученици в клас

Просветният министър обясни и как ще изглежда системата за количествена оценка на добавена стойност на отделните училища.

"Да може всяко училище да получи заслуженото признание за това, което е успяло да направи. И едното, и другото училище може да получи финансиране: Едното – защото е добро, а другото – целево за решаване на конкретни проблеми като да си квалифицира учителите или да си оправи материалната база", поясни той.

"С тази система ще можем за всяко училище да кажем какъв е конкретният проблем, който трябва да се решава", отбеляза акад. Денков. Друга мярка, с която ще се повиши качеството на образованието у нас, е да се включат преподаватели от висшите училища в средното образование.

"Чувам и че висшето ни образование не е достатъчно добро, и че средното образование не ни е подготвило децата достатъчно. Няма смисъл да търсим проблема в другия, проблема трябва да го решаваме общо. Трябва общо да се повиши качеството на средното образование и част от този процес е да влязат преподаватели от висшите училища, включително да преподават на ученици в средните училища", посочи министър Денков.

По думите му висшите училища в София са прекалено много и затова предлага да се комбинират занятията им.

"Много уважавам нашите медицински университети, ама може ли нашите медицински работници да не са ваксинирани на еди-колко си процента?! Учителите за сметка на това са между 45 и 50% ваксинирани, което е най-ваксинираната общност в страната", изтъкна просветният министър. Относно вероятността да остане просветен министър в правителство с мандат на "Продължаваме промяната", акад. Денков отговори: "Те ще трябва да си наредят някакъв пъзел и ако получа предложение, ще го обмисля".

Водещи новини

Още новини