Мога да кажа, че направихме прехода към нови умения, нови знания. Това е преход, който се случва във всички образователни системи. Целта е да научим децата да учат през целия им живот, да бъдат когнитивно ангажирани. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев по време на първата от поредиците дискусии относно Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България.
,,Тази реформа минава през учебните програми, външното оценяваве, образователните иновации. Това е една тиха, невидима революция, която се случва в българската образователна система и тя трябва да бъде подкрепена, защото днешните деца плуват в океан от информация и ние трябва да им помогнем да не се удавят'', допълни министър Вълчев.
България няма кой знае колко много предимства, но ние ще преминем през мащабни дигитални трансформации, тъй дигиталната креативност е ключова, поради което е необходимо по-задълбочено изучаване на математика и природни науки, сподели още той.
,,Продължаваме с усилията, с повишаване на интереса към ученето на днешните поколения. Ако искаме да формираме и образователно отношение към студентите, трябва да създадем т.нар. кампуси'', подчерта просветният министър.