Защо българските ученици са последни в международното изследване PISA?

Pixabay
share

Убеден съм, че Деница Сачева ще се справи добре с новата длъжност– тя подготвена и с богат опит. Ще ни липсва в МОН. Сачева не е поддръжник на джендър идеологията. Тя смята, че семейството се състои от мъж и жена. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Припомняме, че днес бившият зам.-министър на образованието Деница Сачева беше назначена за социален министър на мястото на Бисер Петков. 

След бурни дебати избраха Деница Сачева за социален министър

"Функционалната грамотност изисква осмисляне и свързване на информация, както и анализ на по-високо познавателно и аналитично ниво и боравене с информация. Тестът на PISA мери в много по-голяма степен умения, а резултатите показват, че българските ученици имат ниска функционална грамотност. Тези, които са под 2-ро ниво, се приема, че имат базисна, но не и функционална грамотност. PISA мери как учениците свързват различните знания и умения, не наизустяването. Проблемите на българските ученици са в природните науки, а не в математиката например", коментира още Вълчев за резултатите от международното изследване PISA. 

"Имаме стабилни резултати, ако изчистим статистическите грешки. Преди години резултатите бяха по-ниски. Не следва да драматизираме ниските резултати. Базисната грамотност в България е на 8-9-то място в Европа", каза още той.

"Стартираме програма за иновации в действие, за да подобрим резултатите на българските ученици. Усилие има, но изисква време. В следващото измерване на PISA също не очакваме добри резултатите, защото подмяната на доминиращата култура изисква време. Новите учебни програми са по-добри", разкри образователният министър.

Вълчев: PISA отчита голям спад на резултатите на учениците от София

"Увеличението на заплатите на учителите е задължителна стъпка, но има и други фактори за подобрението на резултатите. Трябва да инвестираме в учителите", коментира Вълчев. 

"Под игото" има историческа стойност. Намерението на преводачите не са провокативни - искали са да насърчат интереса за четене. Няма да се въвеждат преводни версии на “Под игото”. Учениците трябва да учат нови думи, това информира комуникативната компетентност. PISA показва, че всички ученици от страните в ЕС имат проблем с четенето", завърши Красимир Вълчев. 

Водещи новини

Още новини