За да поддържаме мрежата от висши училища и да имаме добро образование, трябва да инвестираме в млади преподаватели във висшите учебни заведения. По Оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж" ще започне национална програма, с която ще се стимулират университетите да разработят политики за развитие на преподавателите си.
Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на заключителната среща по проекта "Иновативни инструменти за подобряване уменията на преподавателите във висшите училища за повишаване качеството на висшето образование в България" /BGTITHE/ по програмата "Еразъм +", съобщи пресцентърът на МОН. Министър Вълчев е допълнил, че темата за развитието на преподавателите във висшите училища е от изключително значение за обществото, защото в следващите години се очаква да има недостиг на специалисти в различни области, включително и на преподаватели. "Трябва да фокусираме политиките си върху развитието на необходимите умения у преподавателите, за да бъдат по-подготвени", е заявил министър Вълчев.
Той е посочил, че е необходимо да има и вътрешни политики в самите университети за квалификация и насърчаване на добрите преподаватели. Те от своя страна трябва да използват иновативни подходи, с които да мотивират студентите да развиват най-важното умение за учене през целия живот и да ги провокират да развиват творческите си умения.
В рамките на форума са били обсъдени новите цели на Европейското пространство за висше образование и резултатите, постигнати по проекта BGTITHE. В срещата са участвали ректори на университети, преподаватели, студенти и експерти в областта на образованието.
Проектът BGTITHE се изпълнява от екип експерти от Министерството на образованието и науката в партньорство с експерти от Центъра за развитие на човешките ресурси и петима национални болонски експерти. В рамките на проекта е направен анализ на използването на иновативни методи на преподаване в България. Успешните практики в преподаването и ученето са обобщени и разпространени сред висшите училища.