Основно хората, на които разчитаме да се справим със социално-икономическото развитие и предизвикателствата в образователната система са учителите. Това заяви пред журналисти в Казанлък министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по повод предвиденото 20-процентно увеличение на учителските заплати.
„Това, което днес се случва в класната стая, е обществото ни утре. На тези хора сме поверили нашите деца, на тях разчитаме да включат всяко едно дете в образователната система, включително и от най-проблемните групи, и те трябва да получат високи възнаграждения”, отбеляза министър Вълчев. В този смисъл той поясни, че трябва да има едно общо голямо увеличение в заплащането за труда на педагозите. Отделно от това, тези които полагат много по-големи усилия ежедневно, които работят с най-трудните деца, които постигат резултати, трябва да бъдат допълнително мотивирани. Такива инструменти имат директорите на образователни институции, такъв инструмент има и началникът на Регионалното управление на образованието – да мотивира най-добрите директори.
„Ние отправяме ясни послания към учителите - какво искаме, какво очакваме от тях. Изискваме по-добри образователни резултати, по-голяма ангажираност с всички дейности в системата, подкрепа за всяко едно дете, многочасова работа с всяко едно дете, компенсиране на образователните трудности, ефективно включване на всяко едно дете, с оглед то да придобие ключовите компетентности. Това са изначално целите на образователната система”, каза министърът на образованието.
Той подчерта, че най-важният фактор в системата е мотивираният учител, на когото да бъде осигурено възнаграждение, което да е над средното за страната.
„Винаги апелирам също към учителите за максимално взаимодействие между образователните институции. Те трябва да са отворени, да взаимодействат с родителите, да дават информация на родителите, да включват родителите в различни форми, да ги уверят, че се грижат максимално за децата им”, поясни министър Вълчев. По думите му учителите трябва да бъдат отворени и към останалите институции – да работят добре с Общината, с бизнеса, особено когато става въпрос за професионални гимназии.