Кризата с ресурсните учители у нас се задълбочава.
Преподавателите за деца със специални образователни потребности не стигат. А от Асоциацията на ресурсните учители настояват за спешни мерки от страна на просветното министерство за справяне със ситуацията.
Според тях масово се назначават преподаватели без нужната диплома по специална педагогика, логопедия или психология. А заради недостига на кадри практикуващите са свръхнатоварени.
Данните сочат, че броят на децата със специални образователни потребности у нас е около 17 000. А учителите, способни да работят с тях, са едва 1300.
"На нашите слънца им трябва малко повече, за да могат да бъдат по-дисциплинирани. На тях им е необходим човек, който да им подпомогне работата", коментира Надя Мирчева, която е майка на дете със Синдром на Даун.
За да се социализира детето по-лесно, с момиченцето работи специалист. Преподавателят обаче може да прекарва с 5-годишната Мария до 1 час на седмица.
Майката разказа пред Нова телевизия, че според нея това е крайно недостатъчно време.
Същият специалист посещава няколко детски градини и училища и работи с повече от посочения в наредбата на образователното ведомство лимит от 12 деца.
Според Асоциацията на ресурсните учители това е масова практика в страната.
От образователното министерство заявиха, че ще се заемат с проверка на сигналите за нередности, предоставени им от Асоциацията на ресурсните учители.