Министърът на труда и социалната политика Бисер Петков и министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участваха в работна среща с директори на регионалните структури на Агенцията за социално подпомагане, съобщиха от пресцентъра на МТСП.
Основна тема в разговора е било представянето на целите и действията за реализиране на механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици, одобрен от правителството вчера. По изпълнението на механизма ще работят междуинституционални екипи, в които задължително ще участва представител на дирекцията "Социално подпомагане" от съответното населено място.
Ангажиментът на структурите на Агенцията за социално подпомагане към изпълнението на механизма ще създаде допълнителна натовареност на социалните работници, но усилията със сигурност си струват и ще бъдат възнаградени, защото става дума за национален приоритет - превенция на ранното отпадане от училище и необходимостта от интегрирана политика и ангажираност на всички ведомства и институции, свързани с образованието и с личностното и професионалното развитие на децата и учениците в България, е казал министър Бисер Петков, цитиран в съобщението.
Министърът на образованието Красимир Вълчев е изразил надежда, че участието на Агенцията за социално подпомагане в изпълнението на механизма ще осигури висока добавена стойност и е добавил, че първите резултати ще са видими още през есента. Той е обяснил, че предстои да се създадат правила за обмен на информация между институциите за децата и учениците, които не са обхванати в образователната система или са в риск от отпадане от училище.
Първата стъпка ще бъде осигуряване на достъп до Националната информационна система на МОН, а в бъдеще и интегриране на системите на всички ангажирани институции, е посочил министър Вълчев. Той е добавил, че изпълнението на механизма ще засегне и процедурата за отпускане на семейни и други помощи в натура спрямо индивидуалните потребности на децата и учениците и ще засили санкциите спрямо родителите, чиито деца не посещават училище.