Образованието е ресор с огромна нужда от реформи и с моя предшественик проф. Тодор Танев поехме Министерството на образованието и науката по времето на най-мащабната реформа от 1990 г. насам. Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева, представяйки отчета за дейността на МОН.
Системата на предучилищното и училищното образование засяга 150 000 души и близо един милион деца, каза министър Кунева. Тя припомни, че от 1 август влезе в сила новият Закон за предучилищното и училищното образование, към който трябваше да бъдат подготвени 19 държавни образователни стандарти. Тях министър Кунева нарече "минизакони" и отбеляза, че с влизането в сила на новия учебен план се утвърждават и новите учебни програми, въз основа на които се откриват процедури за нови учебници. До момента са утвърдени 51 учебни програми по учебните предмети за първи и пети клас, както и за втори, шести и осми клас. На 15 септември учениците от пети клас имаха нови учебници по история и цивилизации, тъй като има съществена разлика между предходната и новата програма, припомни министър Кунева, цитирана от БТА.
Тя отбеляза, че за първи път в учебния план намират място предметите "Компютърно моделиране" в трети и четвърти клас, както и "Технологии и предприемачество" от първи до десети клас. Беше въведен и самостоятелен учебен предмет "Гражданско образование", като общообразователен предмет в 11-и и 12-и клас, задължителен за всички ученици. Сега се осъществяват процедурите за оценяване на учебниците по останалите учебни предмети в първи и в пети клас. Открити са и процедури за създаване на учебници за втори, шести и осми клас.
Започнахме и кампания срещу преписването, защото ако искаме честно общество, се нуждаем от училище с правила и с честност, заяви министър Кунева. Тя обяви, че е за това да има честност, когато се полага изпит. Според министър Кунева, за да има добра образователна система, трябва да се върне авторитетът и да се подобри статутът на българските учители.