Нямам никакво съмнение, че бях права, когато като министър на образованието и науката, избрах учителя за свой приоритет. Не може да се прави здравеопазване без лекари и не може да се прави образователна система без учители, заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева в отговор на въпрос за мандата й на този пост.
Като министър на образованието, много добре работих с родителските организации и образованието стана политически фокус, посочи Кунева. Тя отбеляза, че в Националния учителски събор през юни т.г участваха 12 000 учители и на него се заговори от нуждата за увеличение на средствата за образование. "Вярвам, че няма въпрос, на който образованието не е отговор. Но и вярвам, че занапред европейската политика няма да говори за пътища и за инфраструктура в онзи смисъл, в който сме свикнали, не че не трябва да ги има, защото те са наша национална задача, но ще говори за това, с което страните се различават една от друга. И това е знанието. Сто процента съм убедена, че образованието е това, което ще събуди България", заяви министър Кунева в отговор на въпрос какво трябва да продължи следващият министър на образованието. В Естония заплатата на учителите е два пъти, колкото е средната заплата в страната, посочи Меглена Кунева.
Тя каза, че от февруари тази година, откогато е министър на образованието и науката, залага на качеството, а не на количеството. "За този период намалихме броя на студентите, но запазихме средствата и дадохме ясен сигнал, че се отива натам, където има гарантирано качество и реализация - или към пазара на труда", каза министър Кунева при представянето днес на шестото, ново издание на Рейтинговата система на висшите училища в България.
Министър Кунева припомни, че в нейния мандат бяха създадени защитени и приоритетни специалности в българските висши училища. Направихме така, че за педагозите, за тези, които искат да учат педагогика, ще има гарантирана помощ от държавата и гарантирана подкрепа. Затова съм много щастлива, когато днес разглеждаме рейтинговата система на висшите училища, се вижда, че педагогиката е на трето място, посочи вицепремиерът в оставка.
/МХ/