Експерт: Некадърно направена тема е причина за многото двойки на тестовете по математика след 7 клас

Getty Images/Guliver
share

Големият брой слаби оценки на матурите по математика се дължи отчасти и на неправилно зададени условия на задачите в първия модул. Това каза пред БНР заместник-ректорът на Висшето училище по застраховане и финанси проф. Сава Гроздев, според когото условията са били зададени некоректно.

В темата, която е зададена, виждам най-много 2-3 задачи, които са правилно, коректно зададени, без забележки. Моето твърдение е, че така поставена темата поставя децата в положение да не могат да направят нищо. Всички задачи са некоректно поставени за един ученик, не говоря математически. Не е причината в Министерството, не е в инспектора, те си гледат работата, но този, който е правил темата, трябва да бъде дисциплинарно уволнен и даден под съд, защото 17 000 двойки да има и да разтревожат толкова много семейства се дължи именно на тази некадърно направена тема, заяви експертът.

Според Гроздев има и конфликт на интереси, тъй като математикът, изготвил задачите – Мадлен Христова, е на щат в 125-о училище, а пише и в списания, обявявайки длъжността си.

Задача 20 също е сгрешена, въпреки твърденията, тиражирани в медиите. В условието се говори за 8 правоъгълни триъгълника, а те са 7, категоричен е математикът, който е и ръководител на отбора по математика.

Юлиян Петров от синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ оцени проф. Гроздев като пределно откровен, но допълни, че двойките на изпита по български език също са огромен брой и това поставя въпроса дали учебниците са достатъчно ясни за учениците.

Според синдикалиста, трябва да бъде разчупен „двуполюсният модел“ българският и математиката да отстъпят в „един баланс на всички предмети, които се изучават в училище“.

Важно е какво се случва през цялата година, а не точно как се провежда изпитът. Това също е много важно, но не е на първо място, а на второ, подчерта Петров.

Водещи новини

Още новини