Всеки трети шестокласник у нас смята четенето за загуба на време и му отделя не повече от няколко минути на ден. Това сочи изследване за четивната грамотност на учениците, проведено от Центъра за контрол и оценка на качеството на училищното образование и Фондация "Заедно в час", пише "Телеграф".
36% от децата признали, че не могат да стоят спокойно и да четат, а 40% въобще не довършват книгите, които са започнали. Повече от 2/3 от децата споделят, че четат само когато трябва. Около 50% го правят за удоволствие по-малко от 30 минути на ден или изобщо не четат за удоволствие.
Те предпочитат да прекарват времето си в сърфиране в интернет или гледане на телевизия, показват данните. Около 53% от шестокласниците прекарват повече от 2 часа на ден в мрежата или гледат филми.
Почти половината от шестокласниците не харесват учителите си и смятат, че биха се старали повече, ако преподавателите им са други. Според 2/3 от децата дисциплината в час не е добра. 57% смятат, че по време на час е пре3калено шумно. Всеки трети шестокласник се чувства изолиран и смята, че съучениците му не се държат подобаващо в училище. Всеки втори пък е бил обиждан или е имал измислен от другите деца прякор. Около 31% от децата са били заплашвани с бой от други ученици.