Тежките катастрофи стават при промяна в движението на колата, а не заради висока скорост

Pixabay
share

Около 600 камери за скорост ще заработят през следващата година. Това каза служебният министър на вътрешните работи Атанас Илков.

300 от новите устройства ще са на ТОЛ системата, а 293 - мобилни и стационарни.

Те ще бъдат разпределени във всички области.

Кола и камион се сблъскаха край Сточна гара в София

„Има необходимост от такива камери. Трябва ТОЛ камерите да бъдат свързани, но това няма да повиши безопасността по пътищата. Не трябва да се работи поетапно, а съвкупно да се прави всичко”, коментира зам.-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов в студиото на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.

„Статистиките на МВР показват, че превишената скорост е един от най-малките сегменти за настъпване на ПТП. Тежките инциденти стават заради рязка промяна в движението на МПС – смяна на лентата и отнемането на предимство”, обясни адвокат Петър Бозов.

Според Вутов средната скорост е добра мярка, защото това ще доведе до по-точна статистика в измерването на скоростта.

„Наказанията трябва да преследват две конкретни цели – превенция и превъзпитание. Когато превишената скорост е много малък аспект от проблема, то означава, че нямаме необходимост да насочваме усилия там. Законопроектът за средната скорост е несъвършен и тепърва трябва да мине през съществена редакция, която да доведе освен до снимането на извършителите на нарушения, и до това исканията за санкциите им да издържат в съда”, каза Бозов.

Според него Законът за движение по пътищата е най-променяният нормативен акт в България, но въпреки това нито един водач на МПС не подлежи на контрол – опреснителен шофьорски курс или изпит.

Водещи новини

Още новини