Три министерства - МВР, на транспорта и МРРБ, отказаха да поемат отговорност кой е гарантирал задължителното преминаване през касата на частна фирма, поела контрола над „Дунав мост“ при Видин, когато bTV съобщи за новия „златен“ паркинг на изхода на България към Румъния през юли.
Служители на фирмата „Данубия логистик Видин“ насочват всички тирове към паркинга, а светофар свети червено за тези, които имат идея да преминат по моста без да платят по 25 евро за чужд и 15 лева за български тир.
Кой е Горанчо Цветковски, гражданин на Република Северна Македония и едноличен собственик на „златния“ паркинг на „Дунав мост“ при Видин? Екип на телевизията го потърси в миньорски град в Република Северна Македония. Кой е той се е наела да разбере и разследващият журналист Мая Йовановска.
„По наши новинарски канали успяхме да открием, че Горанчо Цветковски живее в Пробищип“, каза тя. На адреса на собственика на „златния“ паркинг вместо къща на бизнесмен, има стар блок, който е ведомствен дом на местните миньори, построен през 60-те години по времето на Югославия.
Съседите на Горанчо твърдят, че той е бил миньор, след това пазач, а отскоро е станал шофьор на един от шефовете на мината, който е българин. „Разбрахме, че Горанчо Цветковски не е никакъв бизнесмен и че работи като шофьор в „Булмак 2016“. Фирмата, която е концесионер на рудниците „Злетово“ и „Тораница“, разказа още разследващият журналист Мая Йовановска.
Рудник „Злетово“ се експлоатира от българска компания. Там се добива оловно-цинкова руда, а концесионер е българската компания „Минстрой Холдинг“ АД, чрез македонското си дружество „Булмак 2016“. „И когато разбрахме, го свързахме с първия човек на „Минстрой“ Николай Вълканов, който има минало още от времето на компанията „Мултигруп“, обясни Мая Йовановска.
След запитване на bTV, от фирмата на Николай Вълканов „Минстрой Холдинг“ АД заявиха, че компанията няма нищо общо с паркинга на „Дунав мост“ 2. Те се разграничиха от Горанчо Цветковски като заявиха, че на 6 септември тази година той е уволнен дисциплинарно и че фирмата не е запозната и не носи отговорност за действията, които служителите ѝ извършват в извън работното време. Така става ясно, че бившият миньор, пазач и шофьор, е станал предприемач и купил крупния бизнес на „Дунав мост“ в извънработно време.