В 95 процента от случаите нищо не се случва, от 15-20 години се въртим в омагьосан кръг. Последните 10 години има задържане на броя на катастрофите, те са около 650 загинали годишно и около 8000 тежко ранени. Това коментира в "Денят започва" Влaдимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
По думите му при случая с тежката катастрофа в Пловдив има 3 проблема, които са повтарящи се - първият е високата скорост.
"В нормалните държави скоростта се контролира с камери и технически средства. Колко стационарни камери има в град Пловдив, които контролират скоростта - 0. Има 4 мобилни камери на "Пътна полиция" - това е вторият по големина град в България. Вторият проблем - този шофьор е на 3 години, с 15-17 нарушения, излиза въпросът за подготовката на младите водачи. Третият е е дали трябва да има специален статут първите 2 години за млади водачи с по-завишени санкции - забрана да карат мощни коли. Четвъртият проблем е възпитание - да дадеш на детето си мощен джип не е добър подход и израз на синовна обич. Това е да дадеш зареден пистолет на едно малко дете", каза Влaдимир Тодоров.
"Когато имаме общество, което спазва цялостно правилата агресивните и неспазващи правилата трябва да бъдат санкционирани от държавата", допълни Росен Рапчев, държавен експерт в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Той е категоричен, че нито един инструктор не обучава водачите да карат с 200 километра в населено място.
"Важен е личният пример, който даваме. Той е син на служител на "Пътна полиция", каза още Росен Рапчев и подчерта, че са необходими законодателни промени.