Какви биха могли да бъдат причините за инцидента в Турция? Какво означава да караш със 75 км/ч. над позволеното? Трябва ли да се намали с по 10 километра скоростта по скоростни пътища и магистрали? Следва ли на 17 г. да имаме право на шофьорска книжка? Коментар по тези теми направи пред Нова бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев.
Според Тенчо Тенев причината за инцидента в Турция не е техническа повреда в превозното средство. "Преди самата катастрофа има кръстовище с кръгово движение. Твърде вероятно е друго преводно средство, да е засякло пътя на шофьора, той да е излязъл от пътното платно, и автобусът да се е преобърнал. Възможно е и да е шофирал с несъобразена скорост, да е набил спирачки, и да е изгубил управлението над автобуса. Турските власти ще разследват какво точно се е случило", обясни още той.
Тенев посочи, че водачите на автобуси трябва да бъдат много внимателни, когато шофират, тъй като те отговарят не само за собствения си живот, но и за този на хората, които возят.
"Хора, спрете се. От началото на годината до момента имаме 1800 тежки пътнотранспортни произшествия, над 100 убити и над 2000 ранени граждани", заяви той.
Бившият шеф на КАТ посочи, че шофирането с висока скорост е равностойно на това автомобилът да се удари в бетонна стена.
"Хората, които са гангстери на пътя, трябва да се водят на отчет и за тях да има статистика. Те трябва да поемат отговорност, не само да им бъде отнемана книжката, но и да влизат в затвора", допълни Тенев и посочи, че спроед него Законът за движение по пътищата, трябва да бъде променен.
Тенев коментира и обвиненията, че разследваните Стефан и Марин Димитрови били близки с него и той ги е запознал с бившия министър на МВР Бойко Рашков.
„Опитват се да внушат някои хора, че сме се събирали в дома на министър Рашков заедно със Стефан Димитров и Марин Димитров. Ходил съм на гости при Рашков, Стефан Димитров не е присъствал. Виждал съм го два-три пъти, беше дошъл в КАТ. Каза, че е ходил при директора на ГДБОП и че е негов приятел. Не мога да ви кажа защо е бил при Калин Стоянов", разказа той.
"Бащата на Стефан, Марин Димитров съм го виждал само веднъж пред сградата на КАТ. Беше дошъл да смени ударения преден номер на автомобила си. Той каза, че е от Хасково и се заговорихме, защото сме от един край. Дълги години е работил в системата, преди това никога не го бях срещал в Хасково", обясни още Тенев.