„За съжаление вече коментирам десетки случаи на психопати, които извършват противообществени действия. За да бъдеш с два промила алкохол и ако си около 70 килограма, това означава, че трябва да си употребил бутилка концентрат. Кръвната проба го потвърждава.
За мен е смайваща психиката на госпожата, която вероятно е била на една маса с шофьора, видяла е какво той е изпил, а след това е качила и детето си в автомобила“.
Това коментира в "Тази сутрин" психиатърът д-р Веселин Герев, след като пиян водач уби 15-годишно момче на пешеходна пътека в София. В хода на разследването бе установено, че в автомобила е имало негова спътница, която е качила и своето дете в автомобила.
„Това вече е много по-тревожното. Това разширява обема на психопатията и я индуцира в околните. Преди законът беше такъв, че ако се качиш в колата на пиян, ти ставаш съучастник. Тук имаме майка, която рискува дори живота на детето си. Уважаема госпожо, жертвата можеше да бъде и вашето дете. Забелязвате ли, че всички психопати, които коментираме – дали извършват убийства или тежки наранявания, са в условията на рецидив“, коментира д-р Герев.
Той посочи, че през последните години антисистемният човек у нас се е наложил като модел на поведение и като герой.
Установеният водач е с първо регистрирано провинение през 2005 г. – шофиране с употреба на алкохол, след това има и актове за шофиране с превишена скорост.
Според адвокат Пламен Димитров наказанията у нас са много занижени, но изземването на автомобили в момента е незаконно, тъй като не е постановено от съда.
„Който реши, че ще кара пиян, ще си купи един евтин автомобил, ще му го вземат – и нищо. Въпросът е как да се ограничат тези скорости по пътните платна в София. Бул. „Сливница“ и бул. „България“ са писти“, посочи Пламен Димитров. Той смята, че когато се качваш пиян в автомобила, има умисъл на лице.
„Основното изискване за безопасност е да има видимост между участниците в движението. Спрелите пред пешеходни пътеки автомобили пречат на пешеходците да видят идващите автомобили. В София вече има стълбчета, които пречат спирането на определените места и отварят пространството. Никой няма абсолютно предимство на пътя“, коментира пътният експерт Алекси Кесяков.