Става въпрос за стандартна процедура. Българското въздушно пространство е част от това на НАТО и в този смисъл няма как да се лети в него без да се спазват правилата. Нашите изтребители са вдигнати по сигнал от командването на НАТО. Българският изтребител е излетял и визуално е опознал обекта. Опитал е радиовръзка, не е имало такава връзка и самолетът е кацнал на летището до плевенското село Бохот. Очевидно става дума за тренировъчен полет и неспазване на правилата.
Това заяви на бирифнг министърът на отбраната Драгомир Заков по повод вчерашния инцидент със самолет, който бе прехванат от българските Военновъздушни сили.
"Нарушението е това, че е летяно в зони, в които се изисква да има полетен план. Отделно действията на самолета са предизвикали притеснения в ръководството на НАТО и те са подали сигнал, защото са преценили, че има риск. Моят апел към всички авиоклубове в България е да бъдат много внимателни, защото всички знаем каква е ситуацията в момента. Всички процедури трябва да се спазват и не бива да се стига до подобни ситуации, в които да се харчат огромни средства за подобни операции. Операцията струва много пари. Сумата е голяма. Ако бяха спазвали правилата, нямаше да има такава операция. Инцидентът от снощи показа, че можем да реагираме при подобни ситуации. Отново ще повторя, че действията на самолета са довели до това командването на НАТО да прецени, че има риск. Всички трябва да спазват правилата", призова военният министър.
"Това, което стана с газа, се случи и с лицензите за хеликоптерите. Подобно нещо имаше и с лицензите за малки оръжия. В този смисъл аз виждам една персепектива за нашите фирми, ако те успеят да нагласят своята работа така, че да не използват повече такива лицензи. Очевидно ще трябва да търсим варианти за подмяна на тези хеликоптери. Това трябваше да се случи много отдавна, защото беше ясно, че ще се стигне до тази ситуация. Очевидно руската страна не е надежден партньор и не изпълбнява договорите си независимо дали става въпрос за газ, петрол или оръжия. Трябва винаги да имаме алетернатива. Към момента няма нужда приземяваме хеликоптерите, защото имат ресурс. Все пак ще трябва да се търсят други алтернативи и това е въпрос на пари. Ако тези пари бяха давани в предишните години, сега нямаше да сме в това положение", коментира Драгомир Заков информацията, че Русия прекратява действието на сертификатите, издадени на българските авиоремонтни компании на "ТЕРЕМ-Летец" и "Авионамс".