След пожара на ферибота, пътувал от гръцкото пристанище Игуменица към италианското Бриндизи, има много въпроси, на които тепърва ще се търси отговор.
Какви са правилата за действие в една такава критична ситуация както от страна на екипажа, така и на бреговите служби - това коментира в "Денят започва" к.д.п. Димитър Димитров, президент на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани.
Този кораб е под италиански флаг, тези кораби се проверяват ежегодно, обясни той.
Досега никой не е обявил дали са използвани всички средства за гасене на пожари. Има системи за обемно гасене, но те не могат да бъдат запуснати, ако не е ясно къде се намира всеки пасажер на борда, тъй като такова запускане би предизвикало смърт на хората.
Предполагам, че бъдещото разследване ще бъде насочено към това дали е направен инструктаж, допълни Димитров.
Мисля, че на този етап гръцките власти правят всичко, което е по силите им. Условията на фериботите са такива, за каквито всеки си е платил, обясни Димитров. Вероятно този ферибот е от по-нисък клас и условията не са като в петзвезден хотел, допълни той.