Около 30 деца годишно умират на пътя. Невръстните гинат основно в колата при катастрофи, показва черната статистика. Въпреки че се отчита намаляване на броя загинали на пътя, броят на загиналите деца продължава да бъде константа на фона на демографската криза. Затова тази година кампанията за безопасност акцентира отново върху отговорното превозване на деца в автомобилите, обяви председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
Водеща за смъртността на лицата от 5 до 29 г. в световен мащаб са катастрофите, подкрепи с конкретна цифра кампанията Скендер Сила, представител на Световната здравна организация в България.
За безопасността на децата в автомобилите отговорност имат възрастните. Заедно с образователното министерство в учебния материал, по предмети като физика и математика, ще учат децата със задачи, за да имат отношение към безопасността на пътя обяви Малина Крумова, председател на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
В Европа всеки час трима души умират при ПТП, повече от 25 000 души всяка година, независимо, че Европейския съюз е един от лидерите по безопасност на пътя. България е на второ място по смъртност в Европа за 2018 г. Началникът на отдел "Пътна полиция" Росен Рапчев изтъкна пред Монитор, че въпреки лошата статистика, у нас има значително намаление на катастрофите през миналата година в сравнение с 2017 г.
Регистрирани са 6684 тежки произшествия, при които са загинали 611 и са ранени 8566, от които 6478 леко и 1988 тежко. За първите четири месеца на 2019 г. също се отчита намаление на трите показателя. До момента са настъпили 1838 катастрофи, което е със 178 по-малко в сравнение със същия период на 2018 г. Загиналите са 153 души, а ранените - 2338. Само през април са загинали 33 души, като смъртта на 10 от тях е била заради блъскане в крайпътно съоръжение. По тази причина той бе категоричен, че пътищата трябва да се обезопасят, въпреки че основната причина за ПТП-та остава несъобразената скорост.
Ежедневно стават средно по 18 ПТП-та Сред основните причини за черната статистика Крумова посочи липсата на взаимодействие между отговорните институции, тенденцията за прехвърляне на отговорности, липсата на регулация и най-вече - на системен анализ на базата на обективни данни. Крумова подчерта, че именно тези пропуски са довели до създаването на новата агенция. Ние не искаме да сме просто още една административна структура, категорична бе тя.
Крумова заяви, че в момента агенцията изготвя цялостен одит на шосетата за безопасност, след който ще бъдат предложени комплексни мерки. Според нея не е важен размерът на санкциите, а ефективността на контрола.