Близо 7000 тежки катастрофи с 682-ма загинали и хиляди ранени в България през 2017 г.

Булфото (архив)
share

Над 6000 катастрофи са станали в България през 2017 година. Най-много - през месеците август и септември. Това сочи Годишният доклад на Националния статистически институт. Висока скорост, но и дефекти на пътя са сред причините за произшествията. В 156 катастрофи са участвали автобуси.

Скоростта убива, но убива и пътят - така обобщено звучат данните на НСИ за пътнотранспортните произшествия в България през 2017 г.

6888 са тежките катастрофи в България през 2017 г., 682-ма души са загинали, а над 6800 са ранените. Катастрофите са със 7% по-малко в сравнение с 2016 г., но според експерти, спадът е твърде, твърде незначителен.

За нещастие, все още България е в дъното на общоевропейската класация - у нас на глава от население загиват най-много хора в цяла Европа.

Като разликите са наистина стряскащи. При средни стойности за Европа между 40-50 души на 100 000 население, за България тези стойности са двойни, каза Илия Тодоров, Българска асоциация на пострадалите при катастрофи, цитиран от БНТ.

Над 95% от катастрофите в България през 2017 г. са станали заради неправилни действия на шофьорите. Една трета от тях са заради несъобразена скорост, следват неправилни маневри на шофьорите, неправилно изпреварване, отнемане на предимство на други шофьори и на пешеходци.

Пет пъти повече катастрофи са станали през 2017 г. заради недостатъци на пътя.

Европа го доказа, че нашите пътища са най-опасни. В този анализ изпъква, че всяка 4-а катастрофа е на завой, посочи Йонко Иванов, Съюз за авто-мото подготовка.

Неслучайно и трагедията край Своге е станала на един нерегламентиран, по думите на Иванов, завой, който трябва да бъде променен.

Ако един завой има 15-метра радиус, а един товарен автомобил или автомобил има 18 радиус, той няма как да вземе този завой, заяви Йонко Иванов.

Статистиката отчита и ръст на произшествията с автобуси.

Най-малко катастрофи стават на автомагистралите, а най-много - на първокласните пътища - като например Е-79 през Кресненско дефиле.

Повече от две трети от децата загиват вътре в автомобила, сочи още анализът на НСИ.

Понякога се пренебрегват обезопасителните системи, столчетата за деца, понякога просто безразсъдното шофиране става причина да загиват толкова много деца в България, отбеляза Илия Тодоров, Българска асоциация на пострадалите при катастрофи.

Водещи новини

Още новини