Трамвайната мотриса, причинител на инцидента снощи е модел Дюваг ГТ8, произведена през 1959 година в Дюселдорф.
В България е доставена заедно с други мотриси от този модел през 1995 година, когато същите започват да обслужват трамвайна линия 22. Първоначално, мотрисите са били снабдени с много системи за безопасност, които с времето са изолирани поради липса на части за тяхната поддръжка. В последните години, мотрисите от този модел имат редица проблеми със спирачната система, отоплението и системите за управление, поради което често аварират и се налага да бъдат изтегляни към депо. В началото на тази година, токоснемател на такава мотриса се откъсна от основата си и рани пътник, като само случайност спаси живота му. Тогава, от "Столичен електротранспорт" обявиха, че на мотрисите се извършва реновиране и в близките 4 години не е планирана подмяната им.
Novini.bg припомня, че само преди два дни, от неправителствената организация "Спаси София" алармираха за липсата на средства за безопасност в превозните средства на градския транспорт, но проблемът с опасните стари трамваи, които все още возят пътници не беше засегнат.