Никога не се качвайте на това такси!

Gettyimages/Gulliver (архив)
share

Фирма, използваща фалшиви стикери с логото на известната софийска таксиметрова компания „За едно евро ООД”, оперира на територията на София, генерирайки големи печалби с измама.

Умелите фалшификатори се възползват от една реформа в „За едно евро”, която ще приключи до Нова година. Именно с цел да се пребори с т. нар. „копърки” компанията реши да инвестира в нови стикери на колите си. Благоприятен момент за измамниците, които се възползват от незнанието на хората.

В петък вечер си хващаме такси от НДК в столицата до жк „Младост”. Мислим, че е „За едно евро”, но впоследствие се оказва, че не е. Разстоянието се изчислява на не повече от 10 лева, при пристигането си обаче научаваме, че трябва да платим 24,48 лв. Тарифата се оказва двойно по-висока от обичайната.

Питаме какво се случва и се представяме за журналисти, още повече за членове на Съюза на българските журналисти. Шофьорът без ни най-малко притеснение си признава, че е мошеник и заявява че, „Истинските са сини” (истинските коли на истинската компания, б.р.).
Започваме да спорим, при което водачът, който се представя за Георги Младенов, става изключително арогантен и нещата започват да отиват към физическа саморазправа. Тъй като сме диалогични, плащаме. Най-безцеремонно ни заявяват, че ни връщат пари „И за кафе”, закръгляйки сметката ни на 24:00 лева. Все пак ни дават и фискален бон, на който се вижда деликатната разлика - името е „За едно евро 1". Таксито се изстрелва с мръсна газ, записваме му регистрационния номер.


снимка на касовия бон Novini.bg
Предварително се извиняваме за качеството му, но емоцията, както споменахме, в един момент надделя...

 

На издадения бон обаче никъде не фигурира името на Георги Младенов, там се появяват инициалите В. Николаев, както и името на собственика на фирмата. Начислена ни е и сума за престои, при положение, че такъв имаше след издаването на касовата бележка.

Свързваме се с истинската компания „За едно евро”. „Точно това е едно от ментетата”, ни обясняват от там. Въпросната кола не била лицензирана при тях и била поредната, която имитирала фирмата.

„Имаме специално за това нещо назначен колега. Отнемат ни клиентите”, заяви пред Novini.bg инспектор Горчов от компанията, който ни благодари за сигнала.

Свързваме се с Министерство на транспорта, които се оказва, че са единствените, от които зависи съдбата на нелоялните таксиджии.
„Пускаме сигнал, за да направим проверка. Официално писмо ви се пише, ако желаете”, научаваме единствено от там, от където на въпрос какви са позволените минимални и максимални цени за километър пробег, ни заявяват да си отворим Закона за автомобилните превози. Все пак разбираме, че тези цени се определят от всяка община. Чакаме официалната им позиция.

Свързваме се със Съюз „Такси”. От там получаваме по-голяма яснота около случващото се. Председателят на съюза г-н Кирил Ризов, заяви пред изданието ни, че имитаторите най-често работят нормално и са напълно изрядни в документално отношение.

„Проблемът е, че работят на по-високи тарифи”, обяснява Ризов, който уточни, че приетите в столицата максимални тарифи за таксиметровите автомобили са 1,30 лв./км дневна и 1,60 лв./км нощна.

По думите му объркване се получава и от факта, че все още не са подменени всички коли на „За едно евро”.
„Все още има и актуални стари стикери”, подчертава той, като изтъква, че в тази връзка все още е актуален и истинският стар номер за повикване на компанията.

„Когато се качвате на такси, първо погледнете тарифите на страничните стъкла. След това стикерите на фирмата и накрая шофьора”, призова горещо председателят на Съюз „Такси” Кирил Ризов.


Така ще изглеждат след Нова година всички подменени стикери на компанията "За едно евро"

Сигнализирахме и Комисията за защита на потребителите, както и ИА „Автомобилна администрация”, които обаче отново върнаха топката към Транспортното министерство, обяснявайки ни, че всичко зависи от ведомството на Ивайло Московски.

Консултирахме се още със счетоводител, който от своя страна поясни, че не може лицето, което предоставя таксиметровата услуга, да е едновременно ЕТ и ООД, освен ако не работи под франчайзинг. След като обаче истинското „За едно евро” е отрекло да има взаимоотношения с лицето, возило ни от НДК до „Младост 3”, това предположение категорично отпада.

Така и не стана ясно как подобни фалшификатори не просто успяват да пробият на таксиметровия пазар, но и да се задържат на него. След като очевидно има какво да ги крепи, остава да се надяваме, че хората ще стават все по-предпазливи и информирани, както и готови да търсят правата си при срещата на всяка нередност.

Автор: Вилиана Миделиева

Водещи новини

Още новини