Има леко увеличение на кражбите на МПС в периода юни 2014-юни 2015 г. Най-много кражби се извършват, което е логично, в градовете с най-голямо население - в София, а в летния сезон и по морето, където има струпване на хора. Това каза в сутрешния блок на БНТ Емил Пармаков – началник сектор "Престъпления, свързани с МПС" към ГД "Национална полиция".
Няма квартал в София, от който да не се краде, заяви полицейският шеф, като уточни, че най-застрашени от автокражби са кварталите в близост до околовръстния път, тъй като от там крадците се оттеглят най-бързо.
Пармаков обясни, че откраднатите автомобили отиват в автоморги и гаражи, където се разфасоват за части. Той заяви, че има спад в кражбите на луксозни автомобили, както и на искането на откуп за откраднати коли.
Началник-сектор "Престъпления, свързани с МПС" разказа, че автокрадците ползват различни тактики при кражбите, като уточни, че профилът им се променил и те вече задължително са технически грамотни, както и снабдени с необходимата техника за извършване на кражбите. Трябва им техника, познание и малко хъс, за да го направят, обясни Емил Пармаков. Той съобщи, че работна група към дирекция "Пътна полиция" изготвя промени в Наказателния кодекс, свързани с автомобилните кражби. По думите на Пармаков промените се налагат, защото законът не е променян в този си част повече от десетилетие.
По думите на криминалния репортер от БНР Николай Христов се крадат най-вече автомобили, които се търсят. Според него обикновените граждани са засегнати в най-голяма степен от кражбите на коли за авточасти. Много хора с мъка събират по 6000-7000 лв., за да си купят приличен автомобил и когато бъде откраднат, е трудно да бъде открит, тъй като почти веднага се "разфасова" за части.
Журналистът каза, че тези кражби се обуславят от голямото търсене на авточасти втора употреба, както и от факта, че дори и когато са заловени, автоджамбазите често са пускани от съда още при разглеждането на мерките им за неотклонение на първа-втора инстанция.