БДЖ монтира черни кутии и камери в локомотивите

share

БДЖ въвежда спешни мерки за пресичане на кражбите на гориво, съобщи управителят на „БДЖ - Товарни превози“ Любомир Илиев, цитиран от БТВ. В последните две години преразходът на дизелово гориво на превозвача бил над 2 млн. лв.

На 60 локомотива ще бъдат монтирани камери, които ще следят машинистите и движението на влаковете. Те ще бъдат свързани с „черни кутии“, подобни на тези на самолетите, стана ясно от думите на шефа на „БДЖ – Товарни превози“.

„Става въпрос за записващо устройство, което приема данните от камерите“, обясни Васимир Илиев, ръководител на отдел „Превенция на посегателствата и анализ на риска“. Той допълни, че чрез записите ще могат да се правят изводи за работното време на машинистите и за посегателства в машинните отделения. При евентуални инциденти видеозаписите също ще могат да се използват за информация.

Камери, свързани с черните кутии, ще бъдат сложени и на местата, в които се зарежда гориво.

Като мярка срещу кражбите на гориво ще бъде намалена и нормата за разход на километър с 20%.

Ще има и специално звено, което ще следи за кражби на гориво. Заловен нарушител незабавно ще бъде уволняван.

Практиката досега показва, че не е имало никакви последствия за служителите, ощетили жп превозвача. През 2013 г. и 2014 г. за източване на гориво са били заловени 100 души, но никой от тях не е уволнен или даден на съд. „Имаме забележки, имаме последно предупреждение, тоест тези хора са си на работа и продължават най-вероятно да крадат“, каза Любомир Илиев.

По думите му няма как предишното ръководство на компанията да не е знаело за разминаванията, тъй като доставките на гориво се съгласуват с началниците и те би трябвало да видят, че има разлики в отчетените разходи. През този период начело на холдинга беше Християн Кръстев, а на "БДЖ - Товарни превози" - Георги Друмев. Сегашните шефове обаче побързаха да уточнят, че нямат доказателства за злоупотреби от страна на бившите.

Илиев съобщи още, че от монтираните 53 GPS системи на локомотивите в началото на 2013 г., в момента работят само 16. До края на февруари повредените устройства щели да бъдат ремонтирани.

В „БДЖ – Товарни превози“ установили също, че има надписване на пътните листове за извънреден труд, което също било част от схемите за източване на компанията.

Водещи новини

Още новини