Директорът на БДЖ: Инцидентът е плод на човешка грешка

Булфото
share

Помощник-машинистът има право да кара влака, той е правоспособен машинист. Явно двамата машинисти са се разбрали преди пътуването. Семафорът е показал отклонение и той е машинистът скоростта до 98 км. Според мен няма подаден грешен сигнал, инцидентът е плод на човешка грешка. Това каза изп. директор на БДЖ Християн Кръстев пред БТВ.

Влакът има около 700 метра спирачен път при движение със 100 км. Най-лошото щеше да се случи, ако влакът беше паднал в реката. Тогава щеше да има и много повече грешки. Въпреки този инцидент железопътния транспорт остава един от най-безопасните, коментира Кръстев.

Техниката наистина е стара, но вагоните са модернизирани, а трасето е било познато на машинистите, коментира Християн Кръстев. Той увери, че целта на БДЖ е да реновира инфраструктурата, за да може да се развива скорост от 160 км, за да се подобри услугата на железницата. Сега харчим много пари за поддръжката на пътния състав, изтъкна той и припомни, че БДЖ е било занемарено.

Междувременно стана ясно, че машинистът, управлявал дерайлиралия влак, е пожелал да бъде изписан от болницата, за да се прибере в Пловдив при роднини. Той продължава да отказва коментари за инцидента.

Водещи новини

Още новини