Тя сезира Европейския парламент за разбити куфари, кражби на вещи от тях, както и на стоки от карго на софийското летище.
Според нея става дума за „организирана престъпна група, която оперира на Летище София от години". „Сигурно има канал за пласиране на вещите", заподозря тя.
До евродепутата има множество сигнали за такива нарушения, включително и от застрахователни компании, които трябвало да платят обезщетения. Самата тя също е ставала жертва на схемата, както и нейни колеги.
„Всичко, което е интересно, се краде- като се почне от сешоар и се стигне до стоки за над 20 хил. лв.", разясни представителят ни в Европейския парламент.
Първанова поиска временно спиране на правата за обслужване на дружество "Летище София" ЕАД. Тя е категорична, че не желание да се затваря аерогарата, а да се спрат правата на дружеството "Летище София" ЕАД, което е под контрола на Министерството на транспорта. Именно то притежава лиценз за наземен оператор от 2007 година.
„Летище София не носи отговорност за багажите, обслужвани от другите наземни оператори. Наземното обслужване на столичното летище се осъществява от 4 наземни оператора: „Летище София" ЕАД, „Swissport" България, „Gold Air handling" България и „България Ер" като самообслужваща се авиокомпания, ангажирана самостоятелно със сигурността на перонното обслужване на самолетите си", заявиха в отговор от столичната аерогара.
„Тези, които отговарят за сигурността, не са тези, които трябва да говорят. Проблемът може да се реши за 24 часа. Никой не говори за затваряне на летището на София", заяви Първанова, допълвайки сериозността на проблема с кражбите.
„Въпросът е бил разглеждан в българския парламент от депутата Иван Иванов. Предишният министър на транспорта е отговорил, че за 2010 г. има 100 официални жалби и че са предприети мерки, което не отговаря на истината. Имало е стачни действия по този въпрос през септември - за кражбите на летището. Проблемът е много сериозен", заяви тя.
„Напишете в „Гугъл" „Летище София" и „кражби" и ще видите какво огромно количество намерите - над 20 страници с по 10 сигнала", допълни Антония Първанова.
Евродепутатът каза още, че Брюксел започва допитване до страните- членки за управлението на летищата, сигурността на полетите и гарантирането на правата на пътниците. След това Европейската комисия за започне законодателна инициатива в това отношение.