Николай Рашков, кандидат за евродепутат: В Брюксел не познават транспортната индустрия, имаме нужда от експертиза

Нова нюз
share

Ако трябва да бъда напълно искрен, много от колегите ми ме определиха като „кандидат-евродепутат по неволя“. Пред нашия транспортен сектор има екзистенциална заплаха. Това заяви в ефира на Нова нюз кандидатът за евродепутат от ГЕРБ - СДС Николай Рашков, член на експертната група по транспорт в Европейската комисия.

Всичко по темата:
Изборите 2 в 1 901

„Работата ми последните две години показва, че в институциите в Брюксел фигурира доста стряскащо непознаване на транспортната индустрия. В състава на българската държава трябва да има хора, които разбират от транспорт. Така можем да защитим бранша ни, да дадем представителност на българския бизнес“, коментира той.

На въпрос защо е избрал да се включи в евролистата на ГЕРБ-СДС, Рашков подчерта: „Хората трябва да знаят, че желанието ми не е било да се занимавам с политика, но ГЕРБ е единствената партия, която поставя транспорта като национален приоритет. Водач на листата е Росен Желязков, който е един от най-основните министри на транспорта в нашата история. Той и екипа му направиха много за бранша.“

„Благодарение на моята работа в експертната група към ЕК в последните две години успях лично да намаля вредите от мобилния пакет, така че у нас все още да има транспортен бизнес. Важно е обаче този бизнес да няма допълнителна административна тежест и да се развива като европейски такъв“, категоричен е той.

Кандидатът за евродепутат заяви, че с приемането ни в частичен Шенген, мобилен пакет, зелената сделка, ние сме в ситуация на поставяне на поредните невидими граници пред нашия бранш. Според него трябва да има експертиза, която да каже кое е правилно и кое – не.

По думите му липсата на сухопътен Шенген се равнява на над 1 млрд. лева директна загуба за икономиката. "303 млн. лева губи бюджетът. Чакането по границата с Румъния средно е 17 часа. Тъй като над 90% от стокообмена ни минава по през сухопътните граници, гражданите плащат между 15 и 18% повече за продуктите в магазина."

„Австрийската икономика има пряк интерес от това България да е изцяло част от Шенгенското пространство. В Австрия темата за националната сигурност е силно политизирана. България отговаря на всички изисквания на ЕС на тема сигурности границите ни са достатъчно сигурни“, допълни още Рашков.

До 2030 г. ЕК казва, че автомобилният транспорт трябва да намали автомобилните емисии с до 45%: „Същевременно, Международната асоциация на автомобилните превозвачи каза, че това е непостижимо чрез електрически камиони, чиято технологията все още не е достатъчно зряла, и водородни такива, които нямат серийно производство. Тази част от сделката може да бъде постигната чрез т.нар. алтернативни горива - биодизела. Това са горива, достъпни още днес.“

Николай Рашков се срещна с български шофьори в Милано

На въпрос ще работи ли за преференциален вот, Рашков обяви: „Моята кандидатура е издигната от обединена инициатива на транспортния бранш. Ще разчитам на подкрепата на хората от сектора. На 33 години съм, баща на три деца, които бих желал да продължат да живеят в България, затова се захващам с това начинание.“

За казуса с РСМ той смята, че страната има своя европейски път, но той минава първо през зачитането на българските национални интереси.

Всичко по темата:
Изборите 2 в 1 901

Водещи новини

Още новини