Имайки предвид социологическите изследвания, които не дават голяма преднина на нито една от партиите и не показват, че ще има и по-висока избирателна активност, кара политическите субекти да пестят средства за реклама, още повече че се задават и местни избори в края на годината. Това коментира Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда.
Анализ на Института показва, че за 20 дни от предизборната кампания са похарчени общо 1,3 млн. лв. без ДДС.
В тази кампания посланията не са толкова разпространявани през традиционните медии, партиите и коалициите се обръщат все повече към социалните, добави тя.
"Няма интерес сякаш към рекламата в медиите към този момент. Вероятно навлизането на социалните медии и видеоклиповете и кратки видеа, които се излъчват там, се използват като реклама от страна на участниците", допълни Лазарова.
По думите ѝ към момента е най-скъпа рекламата на ГЕРБ-СДС и "Възраждане". "Те са разходвали малко над 250 хил. лв. за кампаниите в 40-те медии, които следим. Това не са огромни средства в сравнение с предишни кампании", обясни тя, цитирана от БНР.
Няма интерес към двете големи частни телевизии, отчете още Лазарова в предаването "Преди всички". По думите ѝ за първи път от 2014 г. насам те заемат задни места.
Само партия "Възраждане" беше подписала договор с Нова телевизия и то за по-малко от 10 хил. лв., даде пример тя и добави, че "Евроком" за пореден път представлява голям интерес.
Ива Лазарова подчерта, че продължава практиката с безвъзмездните договори. Това може да е още една форма, която да е предпоставка да не се плаща за реклама, смята тя и добави, че не е ясно за какво са тези безвъзмездни договори.