Каква сума за реклама ще получат "по-малките" участници на изборите?

Булфото, архив
share

Малко над половин милион или точно 551 667 лева получат за реклама т.нар. „малки“ участници във вота на 11 юли. Това става ясно от едно от последните решения на ЦИК. За сравнение за парламентарния вот през април сумата за т.нар. медийни пакети бе двойна – 975 000 лева, пише агенция "Монитор".

10 партии, 4 коалиции и един Инициативен комитет, издигнал независим кандидат, ще имат право на медийни пакети. Това са предимно формации, който и не получават партийна субсидия, но са регистрирали кандидатски листи във всички изборни райони.

Причината за това рязко свиване на сумата е и по-малкият брой формации, които ще се явят на изборите. Така партиите и 3 от коалициите ще вземат по о 40 000 лева за отразяване в медиите и за агитация, колкото  е максимума по закон. 

Политолози за старта на кампанията: Надежда за важни дебати и съставяне на правителство

Една коалиция обаче ще вземе 26 667 лв. - "Българските патриоти“, в които се обединиха от ВМРО, НФСБ и „Воля“. Причината е, че след изборите на 4 април от ВМРО взимаха партийна субсидия, въпреки че не влязоха в НС. Такава се дължи на всяка партия получила над 1%. За коалициите обаче прагът е 4%. Именно затова НФСБ и „Воля“, която се явиха като коалиция на вота на 4 април, бяха лишени от партийна субсидия, но сега могат да получат меден пакет.

Инициативните комитети пък получават по 5000 лева. 

Водещи новини

Още новини