Oбразованието и регионалното развитие са две от ключовите политики на правителството и управляващото мнозинство в парламента. През последните два месеца колегите от МРРБ, от МОН и от Народното събрание обиколиха всички области в страната, получиха обратна връзка за работата си от гражданите и местната власт, като същевременно показаха на хората колко важна е европейската солидарност както за развитието на образованието, така и за реализирането на различни инфраструктурни проекти – които на свой ред модернизират различните населени места. Това каза зам.-председателят на ГЕРБ и председател на Националния предизборен щаб на партията Цветан Цветанов в НДК по време на отчета за провелия се в последните няколко месеца граждански диалог под надслов "Европа в нашия дом". Инициативата стартира на 11 февруари тази година във Велико Търново.
Това правителство направи максималното да се възползваме от структурните европейски фондове, заяви депутатът от ГЕРБ Александър Ненков, който бе модератор на събитието. Над 70% от вътрешните инвестиции идват именно от тези фондове. Инвестициите са основно в пътна инфраструктура, водоснабдяване и канализация, енергийна ефективност. С основна част тези средства работи Министерството на регионалното развитие и благоустройството - всеки един от нас иска да има хубав дом, чиста питейна вода и да се движи по хубави пътища, посочи Ненков.
През тези два месеца се срещнахме очи в очи с хората, чухме техните проблеми, каза регионалният министър Петя Аврамова. Подобряват се водоснабдявянето, образованието, градският транспорт, енергийната ефективност. Милиони българи живеят и работят в преобразени градове, каза тя.
Безспорен приоритет при инфраструктурните проекти е магистрала "Хемус", която очаквме да ускори развитието на Северозападна България. Реалистично е цялата магистрала да е готова до 2024 година. Ако теглим чертата, тази година ще бъдат в изпълнение близо 119 километра нови републикански пътища в България, съобщи Петя Аврамова. Очакваме с въвеждането на тол системата да получим средства за нови пътища и за рехабилитация на съществуващите, добави тя.
Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков отбеляза, че чрез реконструкция на подземните мрежи ще се подобри качеството на питейните услуги. За първи път от повече от 30 години стартира строителството на два водопитейни язовира, добави той.
В последните 3 години инвестициите в образованието са над 900 млн. лв., такъв ръст никога не е имало, подчерта председателят на образователната комисия в парламента Милена Дамянова.
Последователните политики водят до конкретни резултати. Политиката на ГЕРБ е за поставянето на учителя в основата на системата. Повишаването на учителските заплати не само повишава социалния статус, но показва, че образованието наистина е национален приоритет, каза Дамянова.
Диалозите показаха, че на тема образование може да се води смислен и положителен разговор, посочи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Показахме и при връщането на децата в училищата, че когато има политическа воля, нещата се случват. Образованието е бъдещето на нашите деца и от него в най-голяма степен зависи нашето развитие, особено с оглед развитието на технологиите. Ние сме система, която отговаря за бъдещето. Трябва да инвестираме в учители, както и всички деца да придобият т.нар. микс от необходими компетентности, заяви образователният министър, като отбеляза, че трябва да се наблегне върху това децата да са подготвени за предизвикателствата на дигитализацията на икономиката.
Гражданските диалози на тема образование и регионално развитие обиколиха всички областни градове в страната, а в тях се включиха представители на образователния сектор, на бизнеса, на местната, изпълнителната и законодателната власт, както и хиляди граждани. Целта на инициативата бе да покаже на широката общественост как българските населени места са променили облика си вследствие на европейската солидарност, какви инвестиции прави държавата в приоритетното си направление – образованието, и да даде платформа за дискусия между граждани и представители на институции с цел получаване на обратна връзка за работата им.