От Съюза на международните превозвачи започват подготовка за стачни действия.
"Проблемите в сектора продължават да се натрупват, политическата ситуация допринася за това, не виждаме умисъл, но това утежнява положението. С днешна дата упражняването на транспортен бизнес в нашата държава, особено на вход-изход, е невъзможно", заяви членът на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи Николай Рашков в студиото на "България сутрин".
Шофьорите са в безизходица по българските пътища
Гостът изтъкна ремонтите на "Дунав мост" при Русе намаляват капацитета на пропускателност и трафикът се пренасочва към Видин, там пък има ремонт на пътя Ботевград - Мездра и пренасочване по различни маршрути.
"Избягваме ремонтите по пътищата, хората в Петрохан протестират, а на Видин изчакваме по 25-28 часа, след като румънската страна намали капацитета на обработка на тежкотоварни автомобили. Пагубно е за нас като бранш", сигнализира Рашков.
Проблемите в транспорта качват цените
Проблемите пред транспортния бранш утежняват стокообмена, увеличава се и стойността на всяка една стока, която влиза на територията на страната.
"Родителите на деца, които ще бъдат ученици, трябва да знаят, че сега влизат стоките - учебници, тетрадки и чанти, които ще са 3-5% по-скъпи. Имаме затруднено преминаване и през "Капитан Андреево", даде пример гостът.
Транспортни фирми са готови и на ефективни протести
Превозвачи са в стачна готовност, а какво ще предприемат, зависи от срещата им следващата седмица с представители на Министерството на транспорта.
"Протестите могат да са от символични до действителни по различни начини, които се обсъждат. Прагът на търпение е тотално изчерпан, защото транспортните компании не могат да поемат финансово всичко, което идва срещу нас", заяви Николай Рашков.
"Златният гьол" на "Капитан Андреево" изненада превозвачите
Транспортният бранш няма официална информация кое е наложило връщането на дезинфекцията на граничния пункт с Турция.
"Това е допълнителен разход за нас като превозвачи, има и забавяне, ако има здравни предпоставки това да се извършва, редно е да има междуинституционална комуникация, да бъдем уведомени, има три различни версии и не знаем коя е реалната", обясни представителят на Съюза на международните превозвачи.