Да дефинираш успешен работодателски бранд е много трудно в днешно време. Тенденциите и след Ковид пандемията е работодателите да залагат все повече на технологическите и дигитални решения в основите на HR практиките като набиране и задържане на част от екипа. Това коментира директорът "Управление на таланти и Работодателски бранд" в "Пощенска банка" Йорданка Костова в мултиплатформения проект на телевизия Bulgaria ON AIR "Бъдещето: Работодатели и кариера".
Тя подчерта, че успешният работодателски бранд е в персонализирането на преживяването за служителя още от привличането му, в целия му процес като ключов капитал като част от компанията.
"В момента, в който един работодател успешно прегърне дигиталната трансформация и навлезе в самите процеси, идва моментът към персонализираното изживяване - да се чувства част от компанията, ангажиран към общността, това се случва чрез персонализираното отношение. Важно е благосъстоянието - от финансовото, през физическото и психологическо здраве на служителя", добави Йорданка Костова.
Като друга основна промяна през последните години тя посочи отварянето на офис пространството. Офисът на мениджъра вече не е между четири стени.
"Ако преди офисът на мениджъра е бил затворен между 4 стени сега се наблюдават open space пространства. Това се налага от готовността на служителите бързо да учат и да се реализират в общата картина. За тях е важно с какво тяхната задача е важна за цялостната дейност и успехите на компанията. За да си успешен работодател и да използваш успешно новите технологии, трябва да си ефективен - да се намали времето за привличане на кандидата, за ангажиране в дадените процеси", каза още Йорданка Костова.
Като ключов момент в отношенията работодател-служител тя посочи емоционалната ангажираност като част от цялото. Тя посочи, че все по-успешно дигиталните решения дават възможност да се автоматизират много процеси по привличане и подбор на кадри. А това дава време на самия персонал да отдели ресурс за разговори със служителите.
"Дори на база игровия елемент привличаме, задържаме и обучаваме служителя, за да намери и забавата в този процес на обучение", добави директорът "Управление на таланти и Работодателски бранд" в "Пощенска банка".