Какви са причините за лошото състояние на „Тракия“?

bulphoto (архив)
share

Лошо строителство и недобра поддръжка на магистрала „Тракия" в участъка Нова Загора - Ямбол. Това констатира в ефира на БТВ инж. Илия Запрянов, одитор по пътна безопасност.

„България е единствената страна в Европа, която ползва за автомагистрали износващ пласт 4 см. Това казано с други думи е мизерия. Защото за автомагистралите би трябвало дебелината на износващия пласт да бъде 6 сантиметра“, обясни той.

Министър Демерджиев за АМ "Тракия": Пътната настилка е със съмнително качество

По пътя се виждат канавки, обрасли с трева. Според Запрянов това води до влошаване на отводняването и влага по пътното платно:

„Или „Пътната поддръжка" да си го почисти, или да извикат едно стадо с крави да го опасат този шир. Ще им излезе по-евтино“.

Според инж. Запрянов трябва да се променят изискванията за строеж на пътищата у нас. Те са остарели и заради тях се влошава качеството.

„Магистралата би трябвало по изчисления и по проект да издържи 12 години. В този период не трябва да има такива деформации, гюбеци, бабунки и пропадания“, подчерта инженерът.

Потърсихме фирмата строител на лот 3 - "Актор", както и надзорната "Рутекс", но и двете запазват мълчание.

Водещи новини

Още новини