Мярката 60/40 ще бъде удължена най-вероятно от следващото правителство, в следващите три месеца, поради нейната ефективност. И ние ще настояваме тя да бъде продължена и в бюджета за догодина. Това е необходимо заради влошаващата се икономическа среда. Това заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров по време на днешното заседание на НСТС, на който се разглежда проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Постановление 151 от 2020 г., а именно - продължение на мярката 60/40.
,,Държим да се върнат старите критерии по мярката, да се разшири обхватът ѝ, така че от нея да се възползват по-голям брой фирми'', посочи Димитров.
По думите му трябва да се разшири "входът" на мярката, като се вземат предвид 20% спад на продажбите на фирмите.
Предпочитаме да върнем изцяло стария дизайн на мярката, посочи президентът на КНСБ. Той подчерта, че следващите месеци ще бъдат все по-тежки за много предприятия, а подкрепата към заетостта е от жизнено значение. Димитров посочи, че според него 100 млн. лв. по мярката "Запази ме" на този етап няма как да бъдат похарчени.
Част от тях, поне половината, при една актуализация на бюджета ще бъдат неизразходвани и могат да бъдат прехвърлени към мярката 60/40, каза Димитров.
Президентът на КНСБ обърна внимание на състоянието на обществения транспорт в страната.
Той пострада много повече от другите видове сухопътен транспорт поради факта, че по време на пандемията продължаваше да осигурява възможността хората да пътуват до работа. Столичният градски транспорт за две години е натрупал загуби от около 75 млн. лв. КНСБ предлага в постановлението за мярката 60/40 да има възможност да се включи и столичният градски транспорт, коментира президентът на КНСБ.
Димитров настоява подкрепата към транспортните дружества в Столичната община да не е спорадична, както се случва в момента. "Метрополитен", например, е ползвал само един месец мярката "60/40", а "Електротранспорт" - два пъти.
От крещяща нужда е мярката 60/40 да позволи да бъдат подкрепени заплатите на заетите в столичния градски транспорт, за да няма съкращения. Защото тази дълбока задлъжнялост на градския транспорт поставя под въпрос дали октомврийските заплати на близо пет хиляди души в столичния градски транспорт ще бъдат заплатени, каза Димитров.
Според него това е изключително обезпокоително и хората нямат време да чакат. Димитров апелира за конструктивен и творчески подход към проблема, а не към формални отговори.