Вече наблюдаваме тенденцията транспортни фирми да се регистрират в чужбина, заради промените в пакета "Мобилност", от което държавата ни губи. Гледането на пакет "Мобилност" в пленарна зала е насрочено за 8 юли. Тогава ще бъдат гледани и допълнителните предложения за промени. Ако бъде приет пакетът в настоящият си вид, ще търсим съмишленици за воденето на дело в Съда в Люксембург. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след заседание на транспортната комисия в парламента, предаде репортер на Novini.bg.
Той поясни, че на 8 юли законът ще бъде гледан в ЕП, след това на 8 август промените ще бъдат публикувани в официалния вестник на ЕС, след което имаме два месеца за завеждането на иска в Люксембург. Той може да бъде колективен. По отношение връщане на превозното средство има 18-месечен преходен период, тоест до началото на 2023 г.", подчерта транспортният министър.
„Също и по отношение на командироването на водачите. В този период комисията ще извърши необходимия анализ и оценка на въздействието дали връщането не е в нарушение на друг европейски закон. Тоест двата процеса са паралелни и не биха нанесли такава непоправима щета на превозвачите“, смята Росен Желязков.
„Предимство е, че контролът ще се осъществява от националните органи в предприятията. Това е наш национален ангажимент, а вие знаете каква е нашата позиция“, каза той.
Министърът коментира и намаляването на сроковете за прелицензирането на превозвачите.
"Работим сериозно с Информационно обслужване по предоставянето на електронно-административна услуга. Сроковете тогава ще са в рамките на няколко дни. Поетия ангажимент, го изпълняваме. Тази услуга цели освен намаляване на административната тежест и намаляването на корупционния потенциал. Не сме променили виждането си, че всички трябва да бъдат регистрирани по ДДС. По отношение на коланите за определена категория превозни средства, работим по промяната на закона, така че той да е адекватен на превозното средство“, заяви министърът.
На този етап ресорната комисия в Европейския парламент отхвърли предложенията на България и другите периферни страни на Съюза по пакет "Мобилност". С тях българските евродепутати и техни колеги от други шест държави настояваха за отпадане на текстовете за задължителното завръщане на камионите в страната на определен период от време, както и за ползването на седмичните почивки от водачите.