Стартираха строителните дейности на жп гара „Искър“, част от най-големия транспортен възел „София“, разположен на основната TEN-T мрежа на територията на България. Това съобщиха от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).
Рехабилитацията на гаров комплекс Искър е част от проект: „Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичане“.
Официалният старт на проекта беше даден от генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, представители на изпълнителя, на надзора и други.
В изказването си инж. Папукчийски заяви, че успоредно с изпълнението на линейни обекти, за компанията основен приоритет е и реализацията на проекти, свързани с обновяване и реконструкция на гари и гарови комплекси, тъй като тяхната модернизация, преустройство и ремонт е от голямо значение за цялостния имидж на железопътния транспорт в страната.
Проектът предвижда преустройство на вътрешни помещения, модернизация и рехабилитация на съществуващата сграда с цел подобряване на нейните техническо-експлоатационни характеристики.
Обхватът на проекта включва пълна реконструкция на цялата инфраструктура на обекта и помощните технологични сгради и съоръжения, чрез внедряването на нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК и пожароизвестителна.
Реконструкцията на гаров комплекс Искър се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на обекта е 1 212 239,00 лв. без ДДС, с изпълнител Консорциум гара Искър 2018, състоящо се от фирмите: „Среги“ ООД и „Тит Инженеринг“ ЕООД.