-
13 юни 2019 16:46
- 995
- 7
Възможностите за поетапно обновяване на влаковете през следващите 15 години са обсъдени на кръгла маса днес. Темата на общественото обсъждане е "Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура". Това съобщиха от Компанията.
Министър Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети приветства инициативата за общественото обсъждане, като отбеляза, че критичните коментари са по-положителни от поздравленията, защото точно те добавят стойност, за да се реализира една добра процедура. В много скоро време се надяваме за положителна тенденция, а не само да говорим за проблеми в БДЖ, е допълнил той.
Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Григори Григоров, представи приоритетите и възможностите на БДЖ за поетапно обновяване на влаковете през следващите години. На база направения анализ на съществуващото състояние на подвижния жп състав и необходимостите за пълното обезпечаване на ГДВ /график за движение на влаковете/ и планираните инвестиции в националната железопътна инфраструктура, предварителният план за осигуряване на нов подвижен състав е разделен на няколко етапа.
В първия етап до 2022 г. трябва да стартира интензивна ремонтна програма на дружеството за подемни и капитални ремонти на локомотиви, вагони и мотриси. С ремонта на 46 от мотрисните влакове Сименс Дезиро, ще се обезпечи движението на крайградските линии за следващите 12-13 г. В този етап са планирани и средно по 15 капитални ремонта на локомотиви годишно, включващи и технологична модернизация за скорост от 160 км/ч, като в тази връзка в момента се водят интензивни разговори с производителите от Шкода. Извършените ремонти ще осигурят поне 20 г. допълнителен експлоатационен ресурс на локомотивите.
Вторият етап е до 2030 г. и той предвижда успоредно с първия, на база на направените заключения и получените предложения в рамките на общественото обсъждане, до края на 2019 г. да стартира нова поръчка за доставка на 10-15 мотриси за средни разстояния, а след това и на 30 до 50 броя нови, съвременни вагона за 160 км/ч, които да осигурят висок клас услуга за клиентите на компанията. Посоченият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизиран график на движение с цел предоставянето на конкурентна на автомобилния транспорт услуга, както като времепътуване, така и като комфорт. За транснационалните маршрути възможностите са запазване на състави от локомотив с отделни вагони предвид силната вариация и възможността за композиране, съобразно натовареността и необходимостта, или варианти с т.нар "пуш-пул" влакове, като се анализира с колко този тип подвижен състав би оскъпил проекта. Доставката на първата част от новия подвижен състав по първоначални проучвания и с оглед натовареността на световния жп пазар се очаква не по-рано от средата на 2023 г. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро, разсрочена подходящо в рамките на 7 години, без да затруднява финансовото състояние на дружеството.
В периода на третия етап след 2030 г. се планира подготовка за поетапната подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за транснационалните линии, които са достигнали крайния си експлоатационен ресурс.
Последвайте канала на
Свързани новини
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Пирин 0:0 Добруджа
България с тежко изпитание в Подгорица
„Моят отбор“: САЛАХаресайте си капитан от Ливърпул
Коментари 7
Добави2019.06.13 | 18:11
По етапно пак с влакове втора ръка и като вдигнат 60 км ще се палят
2019.06.13 | 17:17
Решението на проблема е преватизация на БДЖ, от някой железопътен гигант като DB. По този начин може да се извлича максимума от тежко-товарни превози, което реално носи приходи, а не пътническите. Успеем ли да развием тежко-товарните превози, си гарантираме огромни приходи само от транзит. След това може вече да се инвестира в пътнически превози, като трябва да има определено 2 типа превозни - единият е за платежоспособни хора, които да получават удобства при пътуване, като климатик, WiFi, напитки и храни (които да се заплащат), както и чисто и безпроблемо придвижване, срещу съответната сума, отговаряща на качеството на услугата. Вторият тип трябва да е за хора в неравностойно положение, хора без възможности да плащат високи цени на билети, за които трябва да има ниски цени, съответно без някои от посочените удобства, но задължително климатик като стандарт.
Основното перо обаче трябва да си остава върху тежко-товарният транспорт.
Относо сигурност, във всеки влак трябва да има транспортна полиция, въоражена и с оторизация за задържане под стража на хора без билети или такива всяващи смут.
2019.06.13 | 16:57
БДЖ в момента не може да си пази новите мотриси от графити или от цигани, които хвърлят камъни, возят се гратис или крадат релси, а корупцията в БДЖ е покъртителна, искам да ги видя как ще си оправят бакиите.
2019.06.13 | 17:02
Корумпетата в БДЖ ги мързи дори да вземат по един парцал и с разредител да си почистват влаковете от графити. Корупцията там е спечелила.
2019.06.13 | 17:01
Първо да се запуши тенджерата като пресекат изградените корупционни канали и свързаните лица да отиват в затвора. Валентин Моллов продаде "нови" вагони от германско Скрап хале. Лесните милиони се харчат лесно и същите хора се подготвят за нови финансови приходи. Няма никой в затвора, вълците са още в кошарата.
2019.06.13 | 16:57
Да се возят мангалите на нови влакове и да бият кондукторите, българските дакъкоплатци ще ги платим.
Добави коментар
Водещи новини
Депутатите отново не се разбраха за председател на НС, мъките продължават в сряда
22 ноември 202414:01
Борисов: Всички искате да ни натресете цялата отговорност, но без да участваме – тая игра не ми харесва!
22 ноември 202411:57
Радостин Василев: Явно задкулисието ще се опита да направи пробив през БСП
22 ноември 202414:05
Костадинов за изстреляната от Русия ракета: Предупреждаваме за това от много време насам, би трябвало всички да сме тежко притеснени
22 ноември 202414:07
Унгарски министър обяви: България влиза и в сухопътния Шенген през януари догодина
22 ноември 202413:53
Министър Илков: Имаме възможността да се поздравим с голямата крачка, която направихме за Шенген
22 ноември 202413:38
Водещите новини! Решаващ разговор за България в Шенген! Ден пореден от сагата „Избор на председател на НС“ (и още…)
22 ноември 202413:17
Млад български баскетболист загина в катастрофа
22 ноември 202412:36
Cape Town Etc: Ружа Игнатова е жива и живее в Кейптаун
22 ноември 202413:22
2019.06.13 | 19:12
Целта е да обновят железниците за да ги купи на безценица някои престъпник. Това е заучено положение в държавата и всички които са били на власт го правят. По добре да фалират и да ги продадат защото докато са държавни ще се краде на поразия. Но осъдени няма да има, няма да имаме качествени железници.Подарете ги на китайците за да внесат скоростни влакове. В противен случай кражбите и гратисчиите ще се увеличават постоянно докато фалира БДЖ. Тогава пак ще се продадат. Защото ще си "берат" желязо за отпадъци от новите влакове, както и ще се крадат много тонове нафта от цистерните. Гратизчийте постоянно се увеличават. Държавното БДЖ е като каца без дъно, колкото се влага в него толкова изтича и безнаказано се краде.Цистерните с гориво трябва да ги охраняват войници и да имат право да стрелят по крадците. Но да не стрелят срещу цистерните защото ще предизвикат пожар. Някои партиен спонсор ще се на гуши от евтината цена след като вложат милиарди в железниците.