Ремонтират втората по големина гара в София с 2,3 милиона лева

Pixabay
share

След 15 месеца втората по големина жп гара в София - "Подуяне", ще бъде изцяло реконструирана с европейски средства при запазване на автентичния й облик и ще може да се превърне от обект с местно значение в такъв на националното ни културно-историческо наследство. В четвъртък беше дадено символичното начало на обновлението на гаровия комплекс, който е дело на арх. Панайот Калчев и е изграден през 1930 г.

Реконструкцията на гаровия комплекс "Подуяне" ще струва 2,3 млн. лева, като проектът е съфинансиран по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура". През тези години гарата е била само частично ремонтирана.

Целта е да се реконструира гарата, която е строена през 1930 г., заедно с изградената през 1928 г. "Сточна гара", изтъкна пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Той напомни, че това са вторите гари след столичната Централна. Оттогава на обекта са правени само частични ремонти, за да се поддържа функционалната експлоатация на гара "Подуяне" и никога не е правен генерален ремонт, какъвто се предвижда - от покрива до детайлите, през инсталациите, коментира министърът и акцентира, че изпълнителят е задължен да запази автентичния облик на гарата, като бъдат подчертани архитектурните й детайли наред с функционалните изисквания за комфорт на пътуващите. Докато трае ремонтът на гарата, тя ще работи при спазване на необходимите мерки за безопасност.

Подновяването и модернизирането на жп инфраструктурата на страната е част от общоевропейски процес и след десетина - петнадесет години и за България този вид транспорт отново ще стане основен, защото е по-евтин, удобен и екологичен начин на придвижване, посочи още министър Росен Желязков. По данни на Национална компания "Железопътна инфраструктура" се предвижда модернизацията на 14 гарови комплекса, шест спирки и с национално финансиране на 25 гари тази година. Този месец започва и изграждането на две нови гари "Костенец" и "Обеля".

Предвижда се на гара "Обеля" да се направи транспортен хъб, където да бъдат ситуирани и трите вида превоз - жп, метро и автомобилен, като обектът трябва да бъде направен в рамките на програмния период.

Водещи новини

Още новини