Увеличават се оплакванията от платформи за онлайнтърговия

Getty (архив)
share

Нарастват жалбите срещу онлайн платформи за търговия, защото хората са объркани от кого точно пазаруват, обяви пред Дарик Игнат Арсенов - директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите.
 

"Понякога хората си мислят, че пазаруват от самата платформа. В най-големите и най-известните платформи, т. нар. market place, предлагат съответно и най-хубавите оферти. Има стоки, които самите те продават, но повечето са стоки от други търговци или частни лица. Затова когато харесаме стока, трябва да видим цената и кой я продава. Въпреки че е на европейска платформа, търговецът може да е от Китай. Търговецът чрез платформата е задължен да дава информация за своята идентичност. В повечето платформи трябва да е ясно посочено кой е той - още като кликнем на самия продукт. Ако това е скрито или ако е посочено, че се предлага от физическо лице, трябва да бъдем внимателни - тогава нямаме право на връщане, нито да искаме съдействие от други органи, само от съда, ако не сме доволни. И винаги съветваме потребителите да четат отзивите на хотела, на продукта и т.н.", обясни Арсенов.

Водещи новини

Още новини