Въпреки неприемането на пакета “Макрон", превозвачите у нас, имат още за какво да се борят. „Вече изравнихме позициите. Продължава голямата борба до излизането на решение на ЕК“. Това каза собственикът на превозваческата фирма Миролюб Столарски в ефира на БТВ.
„Не може да се говори за социален дъмпинг от страна на нашите шофьори. Всеки предлага услуга на определена цена. Услугата, която ние предлагаме не е по-лоша от тази на европейските превозвачи“, каза Ангел Траков, представител на транспортния бранш.
Като популистки изказвания определи Столарски изказванията на конкуренти от Запад, че нашите шофьори се дрогирали, за да издържат на дългите преходи по пътищата на Европа.
За двоен стандарт при контрола на превозвачите в Европа, пък призна колегата му Траков. По думите му нашите шофьори се спират постоянно за проверки, за разлика от европейските им колеги.
Столарски добави, че един камион преминава през няколко държави и попита къде може да се платят исканите такси по плана „Макрон“. „Условията на труд за нашите шофьори са най-добрите в света, техниката ни е нова“, категоричен е Миролюб Столарски.
„Прицелиха се в нашия бизнес. Има страшен недостиг на кадри в сектор "Транспорт" в цяла Европа. Това е дългосрочно изградена стратегия, целяща фалит на фирмите от Източния блок“, убеден е Траков.
В западните фирми заплащането е по-ниско, защото се плащат по-високи осигуровки, разкриха собствениците на транспортни фирми. „В Западна Европа 80% от шофьорите са с договор за самоосигуряване. Те получават заплата от 2000 евро, но не го правят. В един момент идват социалните и им казват, че трябва да платят още 1500 евро“, каза Столарски.
Двамата направиха сравнение между българския и европейския шофьор - карат едни и същи камиони, зареждат едно и също гориво, получават едни и същи условия.
Двамата гости изказаха признателност на правителството за категоричната подкрепа. „За първи път бяхме защитени и подкрепени“, признаха те.