Разкриха схема с футболисти на заплата в БДЖ

Нова телевизия
share

Машинистите от държавните железници масово надвишават допустимия извънреден труд, показва разследване на Нова телевизия.

Причината, според БДЖ е масовото напускане на кадри, заради ниските заплати. В същото време други хора в БДЖ получават заплата, без да идват на работа, споделят десетки служители.

БДЖ "Товарни Превози" – София. Машинисти протестират пред отговорника по наряда в София, че за пореден път ги пише на работа в почивен ден. Екипът снима разговора със скрита камера.

"Не живея в машината. И не искам да се качвам на тоя скапан боклук. Имам над 150 часа", оплаква се един от машинистите.

Машинистът има право да кара влака най-много 150 извънредни часа годишно. Претоварването е опасно на релсите, твърдят специалисти. Според тази справка от БДЖ - "Товарни превози" за 2017 г. софийските машинисти са положили общо над 37 300 извънредни часа. Подобна е статистиката и в Бургаско.

"За мен това вече е рутинна работа, но колкото и да е рутинна, когато едно нещо се повтаря доста дълго време и често, започва да те уморява. Самото ръководство трябва да седне и да си направи една сметка кои са му по-ценни – локомотивни машинисти, администрация, разни такива плаващи отдели", разказва Сребрин Иванов, машинист БДЖ – "Товарни Превози".

А докато едни хора от БДЖ изнемогват, други служители на заплата играят футбол. Като Христо Стамболийски от отбора "Локомотив-БДЖ". За играчите му медиите писаха, че са на кухи постове, за да играят футбол. Бивш кадър на "Левски", Стамболийски се води инспектор в отдел, който контролира охраната на "Товарни превози". Редовно отсъства от работа, твърдят колеги от отдела му.

Водещи новини

Още новини