Няма разлика между потребителите в различните държави. Дигитализацията e тази, която оказва влияние върху промените при вкусовете.
Това коментира в интервю за БНТ германският професор по маркетинг Дирк Франк.
Има разлики, когато говорим за икономиките в различните страни, но желанията на потребителите са сходни, допълни той.
По думите му перфектният потребител не съществува, а производството се съобразява с клиента.
„Трябва да се разбере как потребитеят избира даден продукт. Освен рационални има и емоционални покупки – като например да си вземеш кола, за да дразниш съседа си“, уточни експертът.
Според него специалистите по маркетинг трябва да поставят винаги на първо място потребителя, а не да слагат на преден план продукта.
Проф. Франк заяви, че трябва да се продава и развива, а не да се продава и да се чака какво ще се случи.
„Има нова точка на пресичане между производител и потребител, а умните устройства са в основата“, посочи още експертът.