Димитър Маргаритов: Около 45% от българските потребители познават своите права и ги отстояват активн

  • 05 септември 2017 20:16

  • 1759
  • 2
Димитър Маргаритов: Около 45% от българските потребители познават своите права и ги отстояват активн
©

Не мисля, че тепърва на полето на нелоялните търговски практики може да бъде открита топлата вода. По-скоро има обръщане на съзнанието и манталитета на търговците от преследване на бързи и лесни печалби на гърба на потребителя към превръщането му в лоялен клиент, което да им осигури трайно присъствие на пазара. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов за БТВ радио.

„Трудно търговците биха могли да използват нови прийоми, които да не бъдат хванати от комисията, а и от самите потребители. Хората в България са все по-склонни активно да реагират усетят ли своите потребителски права застрашени или накърнени”, добави той.

Маргаритов цитира данни от проучване на Европейската комисия, които сочат ръст на потребителската култура в общоевропейски план. Близо 50% от европейците познават своите потребителски права и активно ги отстояват. България се приближава до това ниво с 44-45%. Друг аспект от цитираното от председателя изследване показва, че потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването, а някои го използват като основен и дори единствен способ за търговия. Резултатите от сондажа извеждат и друга положителна линия – сравнително високото доверие в институциите, които осигуряват потребителската защита в съответните държави.

„Ако това проучване показва някаква тенденция с обратен знак, то е сравнително недобрата информираност особено на търговците на дребно за потребителските норми, очакванията на хората и правилата на законодателството. В момента нашата институция разгръща сериозен проект, свързан с европейските фондове, който има за цел да подобри взаимодействието между Комисията и малките и средни предприятия. Задачата да се постигне по-висока информираност у търговците за правилата, как трябва да се положат усилия, за да се спазват и оттам – чрез превенция да търсим още по-добра защита на хората”, коментира Маргаритов.

Анализирайки данните от европейското проучване, председателят подчерта необходимостта от още по- добро взаимодействие между потребителите и институциите от една страна и между институциите и търговците – от друга. „Без това ние не бихме осъществявали максимално ефективен и ефикасен контрол”, каза още той.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
1759 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2017.09.06 | 09:04

2
....И.... нещо да се е променило.

2017.09.05 | 20:31

1
От корумпираната Емилия Елчнинова дали ги познаваме или няма значение....аман от мафиотите на братя Галеви

Добави коментар

Водещи новини