Несъществуващи намаления по морето подлъгват туристите

Булфото Архив
share

Няколко случая на фалшиви промоции в търговската мрежа по морето засече Комисията за защита на потребителите (КЗП). Това съобщи пред „Дарик” радио Димитър Маргаритов, председател на контролния орган.

„Има една група от туристи, които предпочитат да летуват в „домашни условия”, т.е. техни приятели или познати притежават имоти по морето, включително и чуждестранни граждани. Те пазаруват в търговските обекти и на принципа, както у дома, си приготвят нещата в къщи. Това засилва търговския оборот в магазините и доведе до това, че констатирахме несъществуващи намаления и по морето. Поначало цените там са по-високи – процес, който трудно може да бъде регулиран, и когато ви изкушат с някакво намаление от високите цени, всъщност се оказва, че това е може би реалната, а дори и над реалната цена, въпреки бомбастичния процент, който е анонсиран”, коментира Маргаритов.

От началото на сезона комисията е извършила над 2 000 проверки в туристически обекти по Черноморието. В резултат на това са съставени около 100 акта, за които на нарушителите са наложени санкции.

„Важна тенденция, която ние ще продължим да следим и в следващи периоди, е че като цяло се наблюдава намаление на общия брой нарушения в туризма. Това показва, че от една страна, търговците може би вече са научили добре правилата и имат съзнанието, че те трябва да бъдат спазвани, а от друга – че потребителите са склонни да изискват и че знаят на какво имат право и как да го получат”, посочи председателят на КЗП. Той подчерта, че комисията е насреща и в готовност да окаже съдействие по всеки проблем, който потребителите и търговците не успяват да разрешат. Продължават работа приемните на КЗП във всички големи курорти и в някои по-малки курортни селища.

„В нашите приемни, както и в регионалните ни офиси в страната ние получаваме жалби и сигнали от потребители по различни въпроси. Когато говорим за туризма, те са свързани с някакви неудачи по време на почивка. Хората констатират понякога разминаване между това, което са си поръчали и заплатили и това, което получават, когато отидат на място. Например оказва се, че хотелът или мястото, където са настанени, не съответства на категорията, която рекламира”, обясни Маргаритов.

Той  посочи и коментира и друга тенденция, свързана с културата на общуване между потребителите и търговците.
„В последните периоди, се забелязва, че все по-често хората, знаейки своите права, са готови да ги отстояват, включително и в преговори с търговците. Когато търговците видят, че срещу себе си имат клиент, който е наясно на какво има право, също реагират адекватно, респектирани са и по такъв начин и нарушенията намаляват”, каза Маргаритов.

Водещи новини

Още новини