Общият показател на потребителско доверие в България нарасна през януари с 1,5 пункта спрямо неговото равнище три месеца по-рано благодарение на нарастване с 1,8 пункта на доверието на населението в градовете при негово влошаване с 0,6 пункта в селата, показва последно проучване на Националния статистически институт (НСИ).
Настоящите оценки и очакванията на потребителите относно промените във финансовите условия на техните домакинства са по-благоприятни, в резултат на което тези балансови показатели се повишават съответно с 1,6 и с 3,0 пункта в началото на годината.
Според НСИ общата оценка на потребителите за развитието на икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца е станала по-малко негативна спрямо предходното наблюдение три месеца по-рано, докато сред потребителските очаквания за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен оптимизъм.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с октомври 2015-а година. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
НСИ отчита повишение на потребителското доверие у нас
- 05.02.2016 | 11:23
- 990