Извършени са целеви проверки в БДЖ "Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози". Това заяви на брифинг министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова след първото оперативно заседание по безопасност в сектора "Железопътен транспорт" с ръководствата на НКЖИ, "Холдинг БДЖ" и ИА "Железопътна администрация".
До петък трябва да бъдат представени конкретни мерки за подобряване на условията в железопътния транспорт. Ако до петък не видим конкретни мерки за справяне с проблемите, ще има смяна на директорите на двете компании, подчерта министърът.
Тя съобщи, че от днес са освободени от длъжност ръководителите на отделите "Локомотивно депо" в БДЖ "Пътнически превози" и в БДЖ "Товарни превози", както и ръководителите на отделите "Човешки ресурси" в двете компании. Причината е, че четиримата не са предприели никакви стъпки за подобряване на условията на труд на машинистите, както и не са им осигурили адекватно обучение за работа с автоматична локомотивна сигнализация.
Въпреки че железопътният сектор е най-безопасният, проверките показват наличието на системен проблем, свързан основно с условията на труд, поддръжката на локомотивите, поддръжката на инфраструктурата заради множеството кражби, каза Ангелкова.
Утре ще бъде проведена среща с транспортните синдикати, на която ще стане ясно какви мерки ще бъдат взети за подобряване на условията на труд и обучението на персонала. Една от мерките, които трябва да бъдат изпълнени, е в локомотивите да бъдат сменени климатиците и столовете на машинистите, съобщи още транспортният министър.
Заседанията на оперативното звено ще продължат, докато не се уверим, че мерките не се изпълняват, подчерта Николина Ангелкова.
В отговор на въпрос тя посочи, че инцидентът на жп прелеза "Обеля" на 9 октомври, когато влак блъсна кола и загина човек, а друг бе ранен, е по вина на ръководителя движение на гара Волуяк, който не е подал сигнал за преминаващ влак, вследствие на което бариерите не са били спуснати. Ангелкова бе категорична, че служителят ще понесе цялата административна отговорност по случая.
Ръководителят движение на гара Волуяк, прелезопазачът, който е бил на смяна и директорът на поделение "Управление на движението на влаковете и гарова дейност" – София са отстранени от длъжност до изясняване на случая и приключване на вътрешната проверка.