Превозвачите отчитат сериозни загуби

share

Фирмите за превоз вече отчитат сериозни загуби. Колко точно са те все още са анализира, но очакванията са за стотици хиляди левове. Ресорният министър обсъди проблемите на границата с депутатите в парламентарната комисия по транспорт и представители на бранша.

Вече има фирми, които са алармирали, че са на ръба на фалита. Статистиката обаче ще стане ясна в края на месеца.

Иначе - три са конкретните искания, от който България няма да отстъпи пред турската страна. Страната ни настоява за увеличаване на броя на разрешителните за трети страни. Това са документите, които най-често ползват българските превозвачи, тъй като родните превозвачи пестят, както време, така и средства, когато трябва да се доставят стоки произведени в Турция до страни-членки на ЕС. Българските шофьори, за разлика от турските, не губят време при пресичане и не плащат редица такси.

България ще настоява и за премахване изцяло на еднократните разрешителни. Ефектът за държавната хазна се изчислява на около 900 хиляди лева на година, т.е. превозвачите вече няма да плащат по 15 лв. за разрешително.

„Търсим подкрепа от всички заинтересовани страни, за да разрешим този въпрос веднъж завинаги, за да се установят правилата, по които ще се работи оттук нататък. Наистина преговорите ще бъдат много тежки”, заяви Данаил Папазов - министър на транспорта.

Очакванията са за изключително тежки преговори в Анкара. Ако основните искания на България не бъдат удовлетворени, транспортният министър даде да се разбере, че разрешителните, издадени досега за турските превозвачи, ще бъдат анулирани. Досега България е предоставила половината от годишната квота за Турция - над 100 хиляди разрешителни.

Водещи новини

Още новини