Той заедно с Лазар Лазаров, член на УС на АПИ, прелетяха днес магистрала „Тракия” с хеликоптер, за да видят как изглежда цялото трасе една година след започването на строителните дейности от Стара Загора до Карнобат, съобщиха от МРРБ.
По отношение на ЛОТ 2 Стара Загора – Нова Загора, строителните дейности не само се движат в график и в бюджет, но и дори са напред. Според данните на Агенция „Пътна инфраструктура” пътният възел на Стара Загора, откъдето стартира строителството, ще бъде готов 8 месеца предсрочно.
Изграждането на 32 км стартираха през юни 2010 г. и трябва да са готови през юли 2012 г. Физическото изпълнение на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е на 60% изпълнена, финансово изпълнение е на 30%.
ЛОТ 3 от Нова Загора до Ямбол също е в бюджет, в срок и от пътната агенция не виждат никакъв риск да не бъде завършен на време. Строителните работи там стартираха през август 2010 и трябва да приключат в края на септември 2012 година.
Гръцката фирма „Актор”, която изгражда този участък, пое ангажимента да го завърши до началото на летния сезон 2012. Физическото изпълнение на ЛОТ 3 е 50%, а финансовото изпълнение - 30%.
Най-тежкият, най-трудният и най-дългият участък е ЛОТ 4, който е 49 км от Ямбол до Карнобат. Строителните дейности към момента са по-график и в бюджет. В този участък има 12 км, които са проблемни най-вече заради напоителните канали, които наводняват парцелите на хората и зоната на магистралата.
Министър Плевнелиев коментира, че очаква пълна мобилизация, така, че ЛОТ 4 да бъде завършен дори предсрочно и по тази причина заедно с пътната агенция ще форсират работата там, за да се движат строителните дейности 2 месеца преди графика.
Според министър Плевнелиев най-тежкото вече е в миналото - магистралата е прокарана, няма какво да се отчуждава. „Нашето обещание беше в края на юни преди началото на летния сезон 2012 да може да се минава по целия участък от
Стара до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол и това категорично ще се случи. Тези 116 км се строят от първия до последния километър и това е впечатляващото на магистралата, това е най-дългият участък в историята на България, който някога се е строил наведнъж.