Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии подписаха днес споразумение, определящо принципите и параметрите на специализирания мониторинг, който СЕМ ще осъществи върху дейността на доставчиците на медийни услуги по време на предизборната кампания за произвеждане на изборите за народни представители.
В подписаното днес споразумение са включени 41 програми за наблюдение, които имат договори за предизборна агитация с партиите, каза председателят на СЕМ Мария Стоянова. Тя подчерта, че има и две особености в споразумението, които се отличават от предишни години, направени по предложение на СЕМ. Те предвиждат включването на две нови алинеи. По думите й едната от тях се отнася до това, че посочените програми, изброени в това споразумение, в които не се наблюдава предизборна активност, ще бъдат мониторирани съобразно хода на предизборната кампания и според договорите, качени на сайтовете на медиите.
Съгласно втората промяна СЕМ ще наблюдава и програми извън описаните в споразумението при постъпили сигнали и жалби, оплаквания, самосезиране, за нарушения на Изборния кодекс, посочи Мария Стоянова. Тя добави още, че за тази кампания СЕМ е определила специфична категория на интернет сайта си, която се нарича "Избори 2017". Според Стоянова това се прави както за улеснение на аудиторията, така за доставчиците на медийни услуги и политически партии, като връзката помежду им ще бъде непрекъсната и директна и много по-улеснена, отколкото това е било преди.
Очакването ни е, че предизборната кампания и нейното отразяване от доставчиците на медийни услуги ще се води от правилата на професионализма и от високи етични стандарти, посочи председателят на Централната избирателна комисия Ивилина Алексиева. Тя предупреди още, че ЦИК ще следи зорко дали се спазват всички правила на Изборния кодекс. Според Алексиева споразумението със СЕМ дава добри резултати и е добър установен механизъм на взаимодействие между двете институции.