Преди началото на летния сезон служебният министър на туризма Илин Димитров коментира цените на плажовете у нас. Той бе категоричен, че те не са най-скъпите. Димитров се аргументира.
„Според договорите всяка година според инфлацията биват повишавана цената, която плащат наематели или концесионера. Тази година тя е по-висока, но след разговори с концесионерите стана ясно, че те ще се опитат да намерят буфери така че да предложат сходни цени на по-добро качество“, обясни той.
Димитров добави, че цени от 50 лв. за чадър и шезлонг за това лято са внушения.
„Това са подвеждащи медийни публикации, защото цената е до 50 лв. и това е максимална цена. Това че на километража на колата ви пише 250 км в час, не значи, че ви е карате с 250. Вие карате според правилата на движение. Тук правилата се определят от пазара. Има много концесии, които дори нямат таван, но ние сложихме. Има максимум сложен на някои концесии, защото така се презастраховат наемателите, ако инфлацията скочи нагоре“, каза още министърът на туризма.
За реклама на страната ни Димитров смята, че трябват повече пари. Засега се отделят 18 милиона лева. Той обясни, че рекламата се прави качествено, просто е недофинансирана. По думите му бюджетът за нея трябва да се увеличава стъпаловидно.